کد ابزار لودینگ

ایران دانلود
فرهنگسرای اطلاعات


هر یک از  ما علاوه بر اطلاعاتی که بر روی کامپیوتر، موبایل و دیگر گجت های دم دستی مان داریم و باید از آنها مراقبت کنیم، اطلاعاتی هم به صورت آنلاین در سایت ها، وبلاگ ها، ایمیل ها و شبکه های اجتماعی مختلف داریم. بسته به شیوه استفاده ما از فضای آنلاین و زمینه کار و فعالیت مان، ممکن است بسیاری از این اطلاعات آنلاین منحصر به فرد بوده و هیچ پشتیبان و جایگزینی هم نداشته باشند.


توسط glassy



یکی دیگر از مباحث مهم پشتیبان گیری که معمولا هم مورد توجه ما قرار نمی گیرد، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات تلفن همراه مان است. اکثر شما از اطلاعات کامپیوتر و لپ تاپ  بک آپ های مناسب و به روزی تهیه کرده و در محل های مطمئن نگه داری می کنید. حتی برخی به یک شیوه پشتیبان گیری قانع نیستند و از چند روش متفاوت برای اطمینان بیشتر استفاده می کنند. اما چند نفر از شما نسخه پشتیبان مناسبی از اطلاعات تلفن های همراهش در اختیار دارد؟


توسط glassy



ذخیره سازی کلود چیست؟ فضای کلود، یک شیوه ذخیره سازی بر روی اینترنت است. شرکت های ارائه دهنده سرویس ذخیره سازی ابری (Cloud) در واقع گروه قابل توجهی از سرورهای با حجم بالا را در اختیار دارند که با یک رابط کاربری بسیار ساده تحت وب، می توانند میزان بسیار زیادی از اطلاعات را بر روی اینترنت دسته بندی، ذخیره و بازیابی کنند.


توسط glassy



برخلاف آنچه که اپل می خواهد به شما بقبولاند، مک شما شکست ناپذیر نیست! درست است که مک نسبت به ویندوز امن تر و در برابر بدافزار و ویروس مقاوم تر است، ولی مشکلاتی چون دزدیده شدن سخت افزار یا از کار افتادن آنها (مانند خراب شدن هارد) دیگر ویندوز و مک نمی شناسد و برای هر کامپیوتر و لپ تاپی ممکن است اتفاق بیافتد. حال وقتی این اتفاق بیافتد، می تواند یک بلا و مصیبت ناگهانی باشد، یا اینکه فقط مقداری زحمت و کار اضافی برای شما ایجاد کند. و این تنها بستگی به این دارد که شما از مک تان پشتیبان داشته باشید یا خیر و اینکه این نسخه های پشتیبان تا چه حد کاربردی و مناسب تهیه شده باشد.


توسط glassy



تا اینجای کار با اصول اولیه، شیوه ها و برخی برنامه های مفید تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات آشنا شدیم. حال به صورت جداگانه و جزئی تر به بررسی شیوه پشتیبان گیری در سیستم عامل های مختلف می پردازیم. در این درس نوبت سیستم عامل ویندوز است. اگر کاربر این سیستم عامل نیستید می توانید این درس را نادیده بگیرید یا آن را به صورت کلی بخوانید تا به دوستان ویندوزی تان کمک کنید.


توسط glassy



شیوه اول پشتیبان گیری، تهیه یک نسخه پشتیبان تمام و کمال از هارد کامپیوتر است که معمولا به صورت یک فایل ایمیج ذخیره می گردد. با این کار شما یک نسخه تمام و کمال از سیستم عامل و همه فایل های روی هارد را در اختیار دارید.  هر گاه که اطلاعات پاک شوند یا مجبور به استفاده از یک هارد تازه روی سیستم شوید، با استفاده از این ایمیج، می توانید سیستم عامل و تمامی برنامه ها و فایل های تان را به وضعیتی که در زمان پشتیبان گیری داشته اند، برگردانید.


توسط glassy



نسخه پشتیبان یا بک آپ (Backup) چیست؟ در دانش فناوری اطلاعات، بک آپ یا عمل بک آپ گیری اشاره به تهیه کپی هایی از اطلاعات دارد. این نسخه های کپی شده معمولا برای بازگرداندن اطلاعات هنگام آسیب دیدن و یا مفقود شدن اطلاعات اصلی به کار می روند.


توسط glassy



در درس آشنایی با تهدیدهای امنیتی با مهم ترین خطرات دنیای کامپیوتر و اینترنت آشنا شدید. حالا نوبت به مقابله با آنهاست، اینجا به طور خاص به نرم افزارهای Anti Spyware می پردازیم. وقتی در مورد نرم افزار آنتی ویروس صحبت می کنیم اغلب منظور نرم افزاری است که ویروس ها و کرم ها را شناسایی و حذف می کند. اغلب کاربران بین تروجان، کرم و ویروس تفاوتی قائل نیستند و همه را به نام ویروس می شناسند. بیشتر نرم افزارهای آنتی ویروس این بد افزارها را شناسایی می کنند، اما وقتی نوبت به جاسوس افزارها و تبلیغ افزارها می رسد ماجرا متفاوت می شود.


توسط glassy



تقریبا همه کاربران می دانند که روی سیستم عامل ویندوز نیاز به نصب آنتی ویروس داریم. اما چه آنتی ویروسی؟ نرم افزارهای ضد ویروس زیادی وجود دارند که می توانند کامپیوتر را در برابر ویروس ها حفظ کنند؛ لازم است در انتخاب آنتی ویروس و استفاده از آن، دقت کنیم. چرا که باید آگاه باشیم آنتی ویروسی مناسب است که بتواند علاوه بر حفاظت کامپیوتر در برابر ویروس ها، مصرف حافظه ی کمتر و قابلیت های بیشتری را نیز در اختیار ما قرار بدهد. با توجه به این توصیفات، در ادامه ی این درس به نکاتی در خصوص شناسایی نرم افزارهای ضد ویروس مناسب و قابلیت های مهمی که در اکثر آنها وجود دارد، می پردازیم.


توسط glassy



صفحات سایت
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ایران دانلود