کد ابزار لودینگ

ایران دانلود
فرهنگسرای اطلاعات


هر زمان که در مورد رمزعبور صحبت می شود، گفته می شود رمزعبورِ انتخابی باید سخت و پیچیده بوده و برای هر سایتی متفاوت از دیگری باشد. اما به راحتی می شود فهمید که انجام چنین کاری بسیار مشکل است و به خاطر سپردن چنین رمزهای عبوری تقریبا غیر ممکن است. به همین جهت ابزارهای زیادی جهت نگه داری امن رمز عبور تولید شده است، به این نرم افزارها Password Manager می گویند که کارشان نگهداری رمز عبور به همراه نام کاربری تان است. اغلب آنها به هر سایتی که مراجعه می کنید به صورت خودکار نام کاربری و رمز عبورتان را وارد می کنند تا هم از دست تایپ کردن آنها راحت باشید و هم از دست به خاطر سپردن شان.


توسط glassy



همه ما با این مشکل روبرو شده ایم که ناگهان کامپیوتر فایل یا پوشه هایی را به دلیل مشکلات سخت افزاری یا بدافزارها از دست می دهد. برخی مواقع هم اشتباهات جبران ناپذیر خود و اطرافیان مان باعث می شود که فایل ها از روی سیستم پاک شده و به دیار باقی بشتابند! اگر فایل های پاک شده چیزی مانند کدها یا عکس و فیلم آماده تحویل به مشتری، یا کل پروژه پایان نامه تحصیلی باشد، که دیگر باید خیلی آدم خوش بنیه ای باشید تا کارتان به اورژانس نکشد.


توسط glassy



در اینجا به مهمترین نکات امنیتی می پردازیم که در مراحل تهیه، نگهداری و حذف نسخه پشتیبان باید به آن توجه کرد.


توسط glassy



پس از بحث درباره اهمیت و شیوه های مختلف پشتیبان گیری و به قول معروف یادگیری فن پشتیبان گیری، بد نیست کمی هم به نکات مهم و ریزه کاری های این کار بپردازیم، یا به عبارتی فوت آن را هم بیاموزیم. در این درس به برخی نکات مهمی می پردازیم که شاید بدیهی یا ساده باشند و به بسیاری از آنها در طول دوره پرداخته ایم اما چون اهمیت زیادی دارند، یک مرور مجدد ارزشش را دارد و بهینه سازی کار خالی از فایده نیست.


توسط glassy



در این مبحث قصد داریم تا امنیت اطلاعات را از حیث نحوه ی رفتار درست با اطلاعات مهم و محرمانه بررسی کنیم. همه افراد در سطوح مختلف خصوصی و کاری اطلاعاتی دارند که محرمانه و مهم تلقی می کنند و از اینکه در اختیار دیگران قرار بگیرد، احساس ناراحتی و خطر می کنند. این محتوای ارزشمند می تواند عکس های خانوادگی و نامه های شخصی باشد و یا هر گونه اطلاعات دیگر که نباید در دسترس دیگران قرار بگیرد.


توسط glassy



یک سیستم عامل مثل یک مرکز فرماندهی به شما اجازه افزایش یا کاهش امنیت و سطوح دسترسی کامپیوترتان را می دهد. سیستم عامل ویندوز به داشتن نقاط آسیب پذیر فراوان مشهور است، اما اگر نخواهید سیستم عامل دیگری (مانند لینوکس) نصب کنید، باید یک آگاهی اولیه در مورد روش های بالا بردن امنیت کامپیوتر داشته باشید. تنظیمات امنیتی ویندوز تا زمانی که بر روی حالت پیش فرض هستند هیچ امنیتی ندارند و جهت تاثیرگذاری در امنیت باید شخصا آنها را فعال کنید.


توسط glassy



حتمالا تا به حال کلمه فایروال (Firewall) یا دیواره آتش را زیاد شنیده باشید. اما بسیاری از ما هنوز درک درستی از چیستی و فایده آن نداریم. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیزی به معرفی فایروال بپردازیم. در یک تعریف پایه و نسبتا کامل می توان گفت: فایروال یک برنامه نرم افزاری و یا قطعه سخت افزاری قابل نصب بر روی کامپیوتر است که می تواند  از حمله به سیستم، هنگام استفاده از اینترنت، جلوگیری کند. فایروال (دیوار آتشین) اولین برنامه ای است که اطلاعات ورودی را می بیند. همچنین این برنامه آخرین بدرقه کننده اطلاعات (دیتاها) هنگام خروج از کامپیوتر است.


توسط glassy



امروزه بخش بزرگی از زندگی ما دیجیتالی شده است و بر روی سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. بسیاری از شما ممکن است تمامی فایل های کاری تان را فقط روی ایمیل تان داشته باشید. یا عکس های میهمانی و اردو را تنها روی شبکه اجتماعی چون کلوب یا فیس بوک نگهداری کنید. برخی ممکن است اشعارشان را تنها در توییتر یا صفحه فیس بوک شان بنویسند و آنها را در هیچ جای دیگری نگه داری نکنند. یا اینکه احتمال دارد آلبوم عکس تان را فقط و فقط در فلیکر داشته باشید و در صورت حذف آنها، دیگر به چیزی دسترسی نداشته باشید. تعداد زیادی مثال های دیگر از این دست را می توان بر شمرد.


توسط glassy



اگر یک وب سایت دارید یا روی هاست شخصی تان وبلاگ راه اندازی کرده اید بسیار مهم است که به صورت مرتب از اطلاعات تان پشتیبان بگیرید. معمولا اکثر افراد با وعده شرکت های هاستینگ در مورد پشتیبان گیری خودکار ساعتی از اطلاعات، فریب می خورند و دیگر خودشان به فکر نگهداری از اطلاعات شان نیستند.


توسط glassy



صفحات سایت
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ایران دانلود